SEJARAH HARGA EMAS MALAYSIA

Setiap tahun, bila nak beli emas.

Ramai akan kata “mahal la emas tahun ni”

Emas memang tak pernah murah. Setiap masa, harga emas sesuai dengan kedudukan ekonomi waktu itu.

Kalau kita beli emas tahun 2010 dengan harga 1 gram RM130, hari ini harga 1 gram RM250, kita akan kata emas RM130 murah sangat. Rugi rasa tak beli.

Agaknay berapa untuk Tahun 2020 ni?

Tapi percaya lah. Begitu juga 10 tahun akan datang, tahun 2030, kita akan tengok harga 1 gram RM250 murah sangat.

Waktu itu kita akan kata pula, rugi tak beli banyak-banyak masa harga RM250 pada tahun 2020 hari tu.

Simpan emas tak perlu modal yang besar. Berapa bajet yang anda mampu, terus beli emas untuk simpanan. Lagipun serendah RM100 pun dah boleh beli emas melaui Akaun GAP Public Gold

Kita beli emas dengan ilmu. InsyaAllah berjaya dunia & akhirat.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s