Simpan RM500 dapat lagi RM500? Biar betul!

SIMPAN RM500 PERCUMA RM500
********************************

Baru baru ni issue PTPTN hangat diperkatakan netizen. Puncanya sebab JANJI yang diberikan kepada rakyat. Yela sebelum bertukar janji akan dihapuskan, lepas bertukar yang peminjan wajib pulak membayar. Mana tak bising rakyat.

Saya Tak nak ulas tentang tu, bagi saya itu adalah kewajipan kedua-dua pihak. Yang berjanji harus kotakan janji dan yang meminjam harus membuat bayaran balik pinjaman.

Ramai antara kita tak sedar yang PTPTN dah lama wujudkan skim simpanan pendidikan. Saya sendiri pun baru tahu tahun lepas, itu pun sebab terfikir mana nak simpan duit Raya anak-anak selain dalam Tabung Haji. Banyak tau pakej yang mampu mengikut bajet bulanan kita. Ada pakej serendah RM30 SAHAJA setiap bulan untuk seorang anak!

Dan saya sendiri Alhamdulillah dah buat akaun SSPN-i Plus untuk ketiga tiga orang anak saya. Walaupun masih kecil, tapi saya melihat SSPN-i Plus ni baik untuk masa depan pendidikan anak-anak. Paling kurang adalah duit tuk bayar yuran pendidikan mereka nanti. Kita pun tahu kos pendidikan sekarang Tak kan sama dengan kos pendidikan masa depan.

Dan tinggal 4 hari je lagi sebelum tamat tahun 2018. Kerajaan akan berikan Insentif tambahan sebanyak RM500 bagi ibu bapa yang buka simpanan SSPN-i Plus sebanyak RM 500 untuk setiap anak. Senang cerita sorang anak akan dapat RM1000 dalam akaun SSPN-i Plus. Tak ke untung tu!

Ha ni sedikit details tentang PEMBERIAN Insentif dari kerajaan. Jangan baca je tau. Gunakan peluang ni untuk masa depan anak-anak kita.

===============================

Pemberian insentif oleh kerajaan sebanyak RM500, khas untuk rakyat Malaysia yang berumur 7-12 tahun akan berakhir pada 31 Disember 2018 ini.

Insentif percuma RM500 ini diberikan kepada ibu bapa yang menyimpan dalam SSPN untuk anak mereka. Dana sebanyak RM250 juta ini hanya diberikan kepada 500,000 pencarum terawal sahaja.

Ambil peluang ini, buka akaun untuk anak anda sebelum terlambat.

Layari bit.ly/daftaronlineje untuk pembukaan akaun SSPN secara online sekarang!

Klik sini

bit.ly/daftaronlineje
bit.ly/daftaronlineje
bit.ly/daftaronlineje

P/S: Hari ni 27.12 ada lagi 4 hari je lagi sebelum TAMAT!

#GS500
#LoveSSPN
#pendidikan
#masadepan
#kolej
#universiti
#sekolah
#sspniplus

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s