Bia Sikit Janji Ada..

Bak kata mentor saya dalam bukunya Wang Emas : Bertahan Ketika Gawat

“simpan sedikit tetapi berterusan adalah lebih baik daripada beli banyak tapi terus berhenti”

Simpan EMAS ni bukan sekadar kumpul kekayaan tapi sebenarnya salah satu cara tuk kita mendisiplinkan diri kita untuk kawal perbelanjaan.

Majoriti daripada kita ada simpan duit dalam bank. Dan entah macam mana tetiba duit yang kita simpan tu ‘HILANG’ sebab rasa geram tengok nombor dan geram nak guna ‘SIKIT’ je.

Paling best bila hujung bulan je mintak sikit bantuan Ehsan. Sebab duit yang kita sebelum ni dah berkurangan.

Tak kisahlah samada gaji anda besar atau kecil, simpan la sikit dalam bentuk emas sebagai ‘FORGOTTEN SAVING’. Kita tak kan tahu bila waktu kecemasan yang memerlukan duit dengan segera.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s